A Spiritual Film Language: An Analysis of Spirituality in Hayao Miyazaki's Our Neighbor Totoro (1988)
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2624575Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne masteroppgaven handler om hvordan spiritualitet fremkommer på film gjennom en analyse av Min Nabo Totoro (1988) av Hayao Miyazaki. Oppgaven utforsker hvordan spiritualitet blir forstått av film tilskueren, og hvordan Miyazaki skaper en spirituell atmosfære, selv uten at tilskueren har kunnskap om Japans religioner. Gjennom å kombinere religion med film teori, analyserer jeg filmen gjennom økologi og setting, Shinto og karakter, animisme og film fenomenologi, og folkereligion og auteur teori. Gjennom hans animasjon og forskjellige film teknikker, formidler Miyazaki en følelse av spiritualitet og budskap om et forhold til naturen og spiritualitet. I tillegg inneholder Min Nabo Totoro flere symboler fra Japans komplekse spirituelle historie. This thesis examines how spirituality is represented through the film language by analyzing Our Neighbor Totoro (1988) by Hayao Miyazaki. It also explores how spirituality translates through the screen, and how Miyazaki creates a spiritual atmosphere, even without the viewer's knowledge of Japanese religions. By combining religion with film theory, I analyze the film through ecology and setting, shinto and character, animism and film phenomenology, and folk religion and auteur theory. Through his animation and a variety of film techniques, Miyazaki is able to convey a sense of spirituality and a message of reconnection to nature and spirituality. In addition, Our Neighbor Totoro contains a plethora of symbols from Japan's complex spiritual history.