dc.contributor.advisor | Frantz, Christopher | |
dc.contributor.author | Røed, Ole-Gustav | |
dc.contributor.author | Aunebakk, Eivind Vold | |
dc.contributor.author | Budsted, Einar | |
dc.date.accessioned | 2019-09-19T14:03:58Z | |
dc.date.available | 2019-09-19T14:03:58Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2617901 | |
dc.description.abstract | Spillet som ble laget for denne oppgaven er innenfor
sjangerne Action Role-Playing Game (ARPG) og Twin Stick
Shooter ved bruk av spillmotoren Unity Game Engine. Spillet
inneholder tilfeldig utstyr som spilleren kan finne, og fiender
spilleren må drepe på sin vei gjennom spillet. Denne opp-
gaven vil ta for seg forklaringen av utviklingsprosessen og
vise til endringer og valg som ble gjort underveis. | |
dc.description.abstract | The game created for this thesis is focused around the Action
Role-Playing Game(ARPG)
/
Twin Stick Shooter genre mak-
ing use of the Unity Game Engine to create and deploy the
game. The game contains randomized items and enemies
where the player is tasked to kill their way through the level.
This thesis will outline the process of development and the
different choices and changes that were made along the way. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Creating a framework for an ARPG-style game in the Unity game engine | |
dc.type | Bachelor thesis | |