L'acquisition syntaxique en L3: Une étude sur l’interférence translinguistique dans le placement du verbe en français L3
dc.contributor.advisor | Listhaug, Kjersti Faldet | |
dc.contributor.author | Torheim, Karen Johanne | |
dc.date.accessioned | 2019-09-11T14:00:17Z | |
dc.date.available | 2019-09-11T14:00:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2616426 | |
dc.description.abstract | Denne studien observerer translingvistisk interferens i syntaktisk plassering av verb hos norske elever/studenter med engelsk som andrespråk og fransk som tredjespråk. Den fokuserer på tilegning av fransk som tredjespråk ved å undersøke potensielle overføringer av syntaktiske strukturer i produksjonsdata. | |
dc.description.abstract | This study observes translinguistic interference in syntactic placement of verbs in norwegian pupils/students with english as a second language and french as a third language. It focuses on the acquisition of french as a third language by examining potential transfers of syntactic structures in production data. | |
dc.language | ||
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | L'acquisition syntaxique en L3: Une étude sur l’interférence translinguistique dans le placement du verbe en français L3 | |
dc.type | Master thesis |