Show simple item record

dc.contributor.advisorListhaug, Kjersti Faldet
dc.contributor.authorTorheim, Karen Johanne
dc.date.accessioned2019-09-11T14:00:17Z
dc.date.available2019-09-11T14:00:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2616426
dc.description.abstractDenne studien observerer translingvistisk interferens i syntaktisk plassering av verb hos norske elever/studenter med engelsk som andrespråk og fransk som tredjespråk. Den fokuserer på tilegning av fransk som tredjespråk ved å undersøke potensielle overføringer av syntaktiske strukturer i produksjonsdata.
dc.description.abstractThis study observes translinguistic interference in syntactic placement of verbs in norwegian pupils/students with english as a second language and french as a third language. It focuses on the acquisition of french as a third language by examining potential transfers of syntactic structures in production data.
dc.language
dc.publisherNTNU
dc.titleL'acquisition syntaxique en L3: Une étude sur l’interférence translinguistique dans le placement du verbe en français L3
dc.typeMaster thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record