Show simple item record

dc.contributor.advisorSaur, Ellen
dc.contributor.authorKløvning, Hildegunn Eikefjord
dc.date.accessioned2019-09-10T10:41:32Z
dc.date.available2019-09-10T10:41:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2614494
dc.description.abstractADHD er den mest stilte diagnosen hos barn og unge i grunnskolealder. Formålet med denne oppgaven er å se nærmere på hvordan man kan behandle og legge til rette for denne elevgruppen sånn at de får et best mulig utbytte av opplæringstilbudet. Oppgaven vil også ta for seg den økte forekomsten av antall tilfeller, og diskutere mulige årsaker og konsekvenser. Resultatet fra gjennomgang av relevante studier og datamateriale viser at pedagogiske tiltak ofte kan være ressurskrevende, men samtidig oppnår elevene bedre livskvalitet og høyere læringsutbytte. Fokuset på medikamentell behandling blant behandlere, enten som eneste tilbud eller i kombinasjon med pedagogiske tiltak, blir også drøftet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.titleADHD i den norske grunnskolennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280nb_NO
dc.description.localcodeDenne masteroppgaven vil etter forfatterens ønske ikke bli tilgjengelig.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record