dc.contributor.advisor | Saur, Ellen | |
dc.contributor.author | Kløvning, Hildegunn Eikefjord | |
dc.date.accessioned | 2019-09-10T10:41:32Z | |
dc.date.available | 2019-09-10T10:41:32Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2614494 | |
dc.description.abstract | ADHD er den mest stilte diagnosen hos barn og unge i grunnskolealder. Formålet med denne oppgaven er å se nærmere på hvordan man kan behandle og legge til rette for denne elevgruppen sånn at de får et best mulig utbytte av opplæringstilbudet. Oppgaven vil også ta for seg den økte forekomsten av antall tilfeller, og diskutere mulige årsaker og konsekvenser. Resultatet fra gjennomgang av relevante studier og datamateriale viser at pedagogiske tiltak ofte kan være ressurskrevende, men samtidig oppnår elevene bedre livskvalitet og høyere læringsutbytte. Fokuset på medikamentell behandling blant behandlere, enten som eneste tilbud eller i kombinasjon med pedagogiske tiltak, blir også drøftet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.title | ADHD i den norske grunnskolen | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | nb_NO |
dc.description.localcode | Denne masteroppgaven vil etter forfatterens ønske ikke bli tilgjengelig. | nb_NO |