dc.contributor.advisor | Elvemo, Johan-Magnus | |
dc.contributor.author | Aasen, Anders | |
dc.date.accessioned | 2019-08-24T14:01:25Z | |
dc.date.available | 2019-08-24T14:01:25Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2610581 | |
dc.description.abstract | Sammendrag
I denne oppgaven skal jeg ta for meg forskjellene i tre av scenene til Oldboy 2003 (Chan-wook Park) og Oldboy 2013 (Spike Lee) Ved å se på noen utvalgte virkemidler, skal jeg prøve å finne ut hvorfor Lee sin Oldboy ikke ble like god som Park sin. Jeg vil først ta for meg de enkelte scenene, for så å drøfte forskjellene. Hvorfor fikk ikke Spike Lee til å lage en like god film som Chan-wook Park, når «fasiten» hele tiden var tilgjengelig? | |
dc.description.abstract | Summary
In this task I will consider the differences in three of the scenes of Oldboy 2003 (Chan-wook Park) and Oldboy 2013 (Spike Lee). By looking at some selected cinematic devices, I will try to find out why Lee's Oldboy did not end up as good as Park's. I will first consider the individual scenes, and then discuss the differences. Why didn't Spike Lee make an equally good movie as Chan-wook Park, when the “blueprint” was there all along? | |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | The (new) Oldboy | |
dc.type | Bachelor thesis | |