Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVeelo, Nicole
dc.contributor.authorKawa Kandili, Kaziwa
dc.date.accessioned2019-05-25T14:00:40Z
dc.date.available2019-05-25T14:00:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2598815
dc.description.abstractDenne oppgaven er en kvalitativ forskningsstudie som fokuserer på inkluderingen av minoritetsspråklige elever ved en skole i Midt-Norge. Problemstillingen som skal tas utgangspunkt i er; Hvilke strategier har skolen for å ivareta prinsippet om inkludering av minoritetsspråklige elever? For å få svar på forskningsspørsmålet har to informanter stilt til intervju; en kontaktlærer ved 3.trinn og en som sitter i skolens ledelse som blant annet har ansvaret for minoritetsspråklige elever ved skolen. Intervjuene avdekket flere viktige områder i arbeidet med å inkludere disse elevene. De sentrale funnene viser blant annet at læreren har en stor rolle i arbeidet med inkludering av minoritetsspråklige elever; det er viktig at læreren bruker elevenes språklige og kulturelle mangfold som en ressurs i læringsfellesskapet. Informantene påpekte at det var barrierer i arbeidet med å inkludere disse elevene både i skolen og i læringsfellesskapet, selv om skolen hadde flere strategier for å oppnå inkluderings-idealet ved skolen. Normalisering og å jevne ut forskjeller var også viktige strategier for å ivareta prinsippet om inkluderingen av samtlige av skolens elever.
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherNTNU
dc.titleStrategier for inkludering av minoritetsspråklige elever i skolen
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel