Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVettenranta, Soilikki
dc.date.accessioned2019-05-21T09:26:35Z
dc.date.available2019-05-21T09:26:35Z
dc.date.created2018-11-15T10:12:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationDRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. 2018, 2-3 42-45.nb_NO
dc.identifier.issn0332-5296
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2598219
dc.description.abstractI kjølvannet av de sosiale medienes økende kulturelle betydning og president Trumps inntreden på den politiske arenaen, har det oppstått nye begrep: trolling, falske nyheter og «alternative fakta». I denne postfaktuelle tiden er det likevel betimelig å påpeke at verken falske nyheter eller vridning av sannhet i nyheter er noe nytt. Drama, mytiske elementer og forvrengt sannhet har alltid vært en del av nyhetsformidlingen. Hensikten med denne artikkelen er å tegne et bilde av vår komplekse samtid, der etablerte dramatradisjoner er utfordret av nye former for digital kommunikasjon. Denne kompleksiteten bør utforskes i scenerom, både i og utenfor skolen, for å skaffe ny kunnskap og utøve kritisk dømmekraft som kan bidra til en demokratisk meningsutveksling i samfunnet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetnb_NO
dc.titleTroll, myter og den tapte sannheten (tema: falske nyheter)nb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber42-45nb_NO
dc.source.volume2-3nb_NO
dc.source.journalDRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskriftnb_NO
dc.identifier.doi10.18261/issn.2535-4310
dc.identifier.cristin1630797
dc.description.localcode© Universitetsforlaget 2018. This is the authors' accepted and refereed manuscript to the article. The final publication is available at https://doi.org/10.18261/issn.2535-4310nb_NO
cristin.unitcode194,67,70,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og livslang læring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel