Show simple item record

dc.contributor.advisorKure, Øivindnb_NO
dc.contributor.authorLindseth, Jarlenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T13:36:14Z
dc.date.available2014-12-19T13:36:14Z
dc.date.created2010-10-14nb_NO
dc.date.issued2010nb_NO
dc.identifier356957nb_NO
dc.identifierntnudaim:4759nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/252239
dc.description.abstractOppgaven starter med en gjennomgang av spillindustriens og hvordan dens utvikling har økt behovet for fokus på brukerautentisering, hvordan den kan sammenliknes med andre industrier og hvordan den skiller seg fra dem. Den gir en gjennomgang av tilgjengelige sikkerhetsrutiner og ser på trenden av utvikling i spillindustrien og i andre industrier, spesifikt i hvilke situasjoner spillundustrien ser ut til å følge hakk i hel de sammenliknbare industriene. Det gis et forslag til en løsning som kan gi et fortrinn i fremtiden, men oppsummerer også hvordan valget av sikkerhetsrutiner i hovedsak er avhengig av spesifikke detaljer ved det tiltenkte publikumet samt produktets størrelse og behov.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherInstitutt for telematikknb_NO
dc.subjectntnudaim:4759no_NO
dc.subjectSIE7 kommunikasjonsteknologino_NO
dc.subjectTelematikkno_NO
dc.titleBrukersikkerhet i spillindustriennb_NO
dc.title.alternativeUser Authentication in Online Gamingnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber73nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskapnb_NO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record