dc.contributor.advisor | Hallgren, Torbjørn | nb_NO |
dc.contributor.advisor | Gundersen, Odd Erik | nb_NO |
dc.contributor.author | Ek, Lars Andreas | nb_NO |
dc.contributor.author | Vistnes, Rune | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T13:35:18Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T13:35:18Z | |
dc.date.created | 2010-09-10 | nb_NO |
dc.date.issued | 2007 | nb_NO |
dc.identifier | 350571 | nb_NO |
dc.identifier | ntnudaim:3620 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/251873 | |
dc.description.abstract | Eksplosjoner er en viktig del av mange spill. Men eksplosjoner er hurtige og veldig turbulente fenomener som vanskelig lar seg simulere bra, spesielt for sanntidsapplikasjoner. Vi presenterer en metode for animering av eksplosjoner som utføres på GPU i sin helhet. Simuleringen takler vilkårlige obstruksjoner, og er satt sammen av en forbrenningsmodell, en stabil fluidløser som tar hensyn til utvidende gasser, samt turbulensmodeller. Simuleringsresultatene blir visualisert ved hjelp av partikler som rendres animerte. Resultatet er fysisk baserte, ikke-repeterende og dynamiske eksplosjoner i sanntid med høy visuell kvalitet. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap | nb_NO |
dc.subject | ntnudaim | no_NO |
dc.subject | SIF2 datateknikk | no_NO |
dc.subject | Komplekse datasystemer | no_NO |
dc.title | Animering av eksplosjoner i sanntid | nb_NO |
dc.title.alternative | Animating Explosions in Real-Time | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 164 | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi, matematikk og elektroteknikk, Institutt for datateknikk og informasjonsvitenskap | nb_NO |