Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBull, Ida
dc.date.accessioned2018-04-04T13:11:47Z
dc.date.available2018-04-04T13:11:47Z
dc.date.created2017-12-18T09:54:06Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-82-304-0211-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2492631
dc.description.abstractDette kapitlet vil vise at den politiske kulturen som manifesterte seg i utviklingen av skolene på det lange 1700-tallet, var formet av staten ovenfra gjennom lover og forordninger, men også nedenfra gjennom lokale initiativ og ulike samfunnsgruppers behov, tett knyttet til den samfunnsmessige utvikling og de ulike og delvis kryssende interesser som utspilte seg i samfunnet.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherScandinavian Academic Pressnb_NO
dc.relation.ispartofEneveldet før undergangen. Politisk kultur i Norge 1660-1814
dc.titleHva skal barn lære?nb_NO
dc.typeChapternb_NO
dc.description.versionacceptedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber249-276nb_NO
dc.identifier.cristin1528691
dc.description.localcodeThis chapter will not be available due to copyright restrictions (c) 2017 by Scandinavian Academic Pressnb_NO
cristin.unitcode194,62,65,0
cristin.unitnameInstitutt for historiske studier
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextpostprint
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel