Mot et rammeverk for læring i auditoriet ved hjelp av et spillbasert responssystem
Chapter
Published version
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2491602Utgivelsesdato
2017Metadata
Vis full innførselSamlinger
- NTNU Handelshøyskolen [1564]
- Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [37221]
Sammendrag
Denne artikkelen studerer hvordan responssystemer i auditoriet motiverer gjennom engasjement og aktivitet, hvordan det kan tilrettelegges for tilbakemelding i store auditorier, og påvirke dybde- og overflatelæring. Tilnærmingen er induktiv og undersøkende, og bygger primært på intervjuer av studenter og forelesere, men støtter seg også på kvantitative data. Vi finner indikasjoner på at Kahoot! primært er et verktøy for overflatelæring, men kan bidra til dybdelæring gjennom økt sosial- og prestasjonsmotivasjon. Suksess betinger at foreleseren bearbeider den tilbakemeldingen som resultatene fra quizene representerer, og benytter denne til å videreutvikle undervisningen.