Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVeine, Sven
dc.contributor.authorAnderson, Martha Kalvig
dc.contributor.authorAndersen, Nina Haugland
dc.contributor.authorEspenes, Thomas Christian
dc.contributor.authorBredesen, Tove
dc.contributor.authorWallin, Patric
dc.contributor.authorReams, Jonathan
dc.date.accessioned2018-01-03T15:23:23Z
dc.date.available2018-01-03T15:23:23Z
dc.date.created2018-01-03T14:47:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLæring om læring. 2017, 1 (1), 53-60.nb_NO
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2474447
dc.description.abstractI Eksperter i team (EiT) står studentaktive læringsformer sentralt, og refleksjon er ansett som en vesentlig komponent for læring i emnet. Over en tiårsperiode har EiT arbeidet med å gjøre refleksjon til en konkret og forståelig læringsaktivitet for studenter på tvers av ulik fagbakgrunn. Kolbs erfaringslæringssirkel er satt i et eksplisitt system hvor refleksjon over erfaringer er vurdert som et viktig grunnlag for å fatte informerte valg, aksjoner, som forbedrer gruppedynamikken. Basert på vår mangeårige erfaring, vil vi presentere tilnærminger og metoder som kan bidra til å stimulere studentene til å reflektere over egen læring og tjene som støtte i deres utvikling. Disse tilnærmingene og metodene kan lett tilpasses og integreres i andre emner der man ønsker å stimulere til aktive studenter og verdifull læring gjennom refleksjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleRefleksjon som studentaktiv læringsformnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber53-60nb_NO
dc.source.volume1nb_NO
dc.source.journalLæring om læringnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1535035
dc.description.localcode© 2017 The Authors. Published by NTNU. This is an open access article under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/nb_NO
cristin.unitcode194,60,25,0
cristin.unitcode194,67,70,0
cristin.unitnameInstitutt for industriell økonomi og teknologiledelse
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og livslang læring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal