Show simple item record

dc.contributor.authorVeine, Sven
dc.contributor.authorAnderson, Martha Kalvig
dc.contributor.authorAndersen, Nina Haugland
dc.contributor.authorEspenes, Thomas Christian
dc.contributor.authorBredesen, Tove
dc.contributor.authorWallin, Patric
dc.contributor.authorReams, Jonathan
dc.date.accessioned2018-01-03T15:23:23Z
dc.date.available2018-01-03T15:23:23Z
dc.date.created2018-01-03T14:47:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLæring om læring. 2017, 1 (1), 53-60.nb_NO
dc.identifier.issn2535-4108
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2474447
dc.description.abstractI Eksperter i team (EiT) står studentaktive læringsformer sentralt, og refleksjon er ansett som en vesentlig komponent for læring i emnet. Over en tiårsperiode har EiT arbeidet med å gjøre refleksjon til en konkret og forståelig læringsaktivitet for studenter på tvers av ulik fagbakgrunn. Kolbs erfaringslæringssirkel er satt i et eksplisitt system hvor refleksjon over erfaringer er vurdert som et viktig grunnlag for å fatte informerte valg, aksjoner, som forbedrer gruppedynamikken. Basert på vår mangeårige erfaring, vil vi presentere tilnærminger og metoder som kan bidra til å stimulere studentene til å reflektere over egen læring og tjene som støtte i deres utvikling. Disse tilnærmingene og metodene kan lett tilpasses og integreres i andre emner der man ønsker å stimulere til aktive studenter og verdifull læring gjennom refleksjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherNTNUnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleRefleksjon som studentaktiv læringsformnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.source.pagenumber53-60nb_NO
dc.source.volume1nb_NO
dc.source.journalLæring om læringnb_NO
dc.source.issue1nb_NO
dc.identifier.cristin1535035
dc.description.localcode© 2017 The Authors. Published by NTNU. This is an open access article under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/nb_NO
cristin.unitcode194,60,25,0
cristin.unitcode194,67,70,0
cristin.unitnameInstitutt for industriell økonomi og teknologiledelse
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk og livslang læring
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal