Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBarmen, Arnt Håkon
dc.contributor.authorChoni, Deogracias
dc.contributor.authorBlomvik, Robin Flem
dc.contributor.authorNordgård, Benjamin André
dc.coverage.spatialNorway, Ålesund, Hareid-Sulesundnb_NO
dc.date.accessioned2017-10-25T12:10:55Z
dc.date.available2017-10-25T12:10:55Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462109
dc.description.abstractOppgaven omhandler muligheten for å implementere automasjonsteknologi, for å løse rutinemessige oppgaver relatert til driften av en passasjerferge. Problemstillingen for gruppens oppgave er: "Hvordan kan den operasjonelle drift av en ferge automatiseres?" Gruppen har valgt å ta utgangspunkt i fartøyet «MF Tidefjord», som er en del av fergesambandet Hareid-Sulesund. I begynnelsen av oppgaven beskriver gruppen relevant regelverk og observasjoner som ble gjort ombord. Videre beskriver gruppen funn av systemer og teknologier som potensielt kan implementeres for å automatisere oppgavene. Informasjonen presentert i denne delen er innhentet fra produsenters produktblader og nettsider. Funnene gjort i oppgaven viser at automasjonsteknologi kan implementeres for å løse deler av fergedrift, men at det fremdeles mangler teknologi for å automatisere alle nødvendige oppgaver knyttet til lasting/lossing og passasjerhåndtering.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectAutomasjonsteknologinb_NO
dc.subjectFergenb_NO
dc.subjectAutomatiseringnb_NO
dc.subjectMF Tidefjordnb_NO
dc.titleHvordan kan den operasjonelle driften på en ferge automatiseres?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Teknologi: 500::Marin teknologi: 580::Skipsteknologi: 582nb_NO
dc.source.pagenumber67nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal