Blar i NTNU Handelshøyskolen på forfatter "Ulvnes, Arne Morten"
-
Effekten av kundeorientering, intern usikkerhet og relasjonsspesifikke investeringer på jobbytte - En studie av den profesjonelle servicebedriften Statens Lånekasse for utdanning
Hetty, Johan (Master thesis, 2022)Den profesjonelle servicebedriften bidrar til nye arbeidsplasser og legger til rette for vekst i andre sektorer. De ansatte representerer bedriften ovenfor kunden, og det er sentralt at også disse mottar god service for å ... -
En eksplorativ kvalitativ studie av unge voksnes holdninger til grønn markedsføring.
Ahmed, Mohamed Osman (Bachelor thesis, 2022)Unge voksne som forbrukere har ofte en positiv holdning til bærekraftig forbruk enn resten av befolkningen. Miljøspørsmålet og bærekraftig forbruk er veldig aktuelle temaer i dagens samfunn. Det økende bevisstheten rundt ... -
En kvalitativ studie av studenters holdninger til brukt sportsutstyr
Gudde, Peter Røysland (Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven tar for seg hvilke holdninger studenter har til å kjøpe sportsutstyr brukt, samt hvordan holdninger er med på å forklare atferden ved kjøp av sportsutstyr. Det blir også tatt opp faktorer som er med på å ... -
En studie av servicebedriftens relasjonsspesifikke investeringer og hvilken effekt det har på atferdsintensjoner
Martinussen, Andreas; Krogstad, Markus (Bachelor thesis, 2021)Bilbransjen er i utvikling og opplever stadig økende konkurranse. Informasjon kan bli spredd enklere enn noensinne ved hjelp av internett og gjør beslutningsprosessen til kunder lettere. Dette gjør at fornøyde kunder er ... -
En studie av servicebedriftens tilfredshet og lojalitet, og deres effekt på vareprat
Strypet, Sunniva Brennmoen; Eriksen, Iselin; Alnes, Ingrid (Bachelor thesis, 2019)Innenfor servicebransjen er det sterk konkurranse, og spesielt innenfor såkalte opplevelser, ettersom ting er lettere tilgjengelig nå og det meste kan oppleves hjemmefra hvis man har tilgang på internett. Nidelven Bar & ... -
Hvordan påvirker lojalitetsprograms programverdi, spesialbehandling og sosiale fordeler kunders programtilfredshet, programlojalitet og butikklojalitet?
Furset, Iselin Hjorth-Eriksen; Spidsberg, Cecilie; Skrindo, Ragnhild (Bachelor thesis, 2020)Et marked er bygd opp av ulike relasjoner som er knyttet sammen av kundebehov og produkter. Hvilken type relasjon bedriftene ønsker å ha til sine kunder baserer seg på deres markedsstrategi (Selnes, 2002). De bedriftene ... -
Norske gründerbedrifters anvendelse av Instagram
Hansen, Camilla; Bjørgen, Knut Anders; Herregården, Ine Amalie (Bachelor thesis, 2021)Denne rapporten tar utgangspunkt i en kvalitativ undersøkelse med ni norske gründerbedrifter og deres anvendelse av Instagram for å bygge sin digitale merkevare. Instagram har de siste ti årene utviklet seg til å bli et ...