Hva legger Pedagogisk-psykologisk tjeneste vekt på i systemrettet arbeid med barn i barnehage? : en kvalitativ intervjustudie om PP-rådgiveres erfaring med systemrettet arbeid i barnehagen
dc.contributor.advisor | Groven, Berit | |
dc.contributor.author | Olsen, Line Fossmo | |
dc.date.accessioned | 2016-04-08T13:18:52Z | |
dc.date.available | 2016-04-08T13:18:52Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2384798 | |
dc.description.abstract | I denne forskningen er fokuset på systemrettet arbeid i Pedagogisk-Psykologisk Tjeneste (PPT). Nærmere bestemt vil jeg forske på hvordan PPT kan arbeide systemrettet i forhold til barn med behov for særskilt hjelp og støtte før opplæringspliktig alder. PP-tjenesten anbefales å arbeide mer systemrettet i forhold til barn med enkeltvedtak i barnehage. I den forbindelse ønsker jeg å finne ut om i hvilken grad PPT arbeider systemrettet og på hvilken måte de benytter seg av systemrettet arbeid i tilrettelegging i forhold til barn med enkeltvedtak i barnehager. Målet med forskningen er å øke kunnskap og forståelse for systemrettet arbeid i PPT og få innblikk i PPTs oppfattelse av systemrettet arbeid med barn og hvordan de benytter seg av slikt arbeid i praksis. På bakgrunn av dette har jeg kommet frem til følgene problemstilling: Hva legger PP-tjenesten vekt på i systemrettet arbeid med barn i barnehage? | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | NTNU | nb_NO |
dc.title | Hva legger Pedagogisk-psykologisk tjeneste vekt på i systemrettet arbeid med barn i barnehage? : en kvalitativ intervjustudie om PP-rådgiveres erfaring med systemrettet arbeid i barnehagen | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | nb_NO |