Hva legger Pedagogisk-psykologisk tjeneste vekt på i systemrettet arbeid med barn i barnehage? : en kvalitativ intervjustudie om PP-rådgiveres erfaring med systemrettet arbeid i barnehagen
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2384798Utgivelsesdato
2015Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I denne forskningen er fokuset på systemrettet arbeid i Pedagogisk-Psykologisk Tjeneste (PPT). Nærmere bestemt vil jeg forske på hvordan PPT kan arbeide systemrettet i forhold til barn med behov for særskilt hjelp og støtte før opplæringspliktig alder.
PP-tjenesten anbefales å arbeide mer systemrettet i forhold til barn med enkeltvedtak i barnehage. I den forbindelse ønsker jeg å finne ut om i hvilken grad PPT arbeider systemrettet og på hvilken måte de benytter seg av systemrettet arbeid i tilrettelegging i forhold til barn med enkeltvedtak i barnehager. Målet med forskningen er å øke kunnskap og forståelse for systemrettet arbeid i PPT og få innblikk i PPTs oppfattelse av systemrettet arbeid med barn og hvordan de benytter seg av slikt arbeid i praksis. På bakgrunn av dette har jeg kommet frem til følgene problemstilling: Hva legger PP-tjenesten vekt på i systemrettet arbeid med barn i barnehage?