Blar i Institutt for lærerutdanning på tittel
Viser treff 1558-1577 av 3414
-
Introduksjon av brøk. En analyse av hvordan introduksjonen av brøk behandles i Matemagisk og Multi.
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven er en kvalitativ dokumentanalyse som handler om to læreverks introduksjon av brøk. Motivasjonen for oppgaven fikk jeg etter å ha tatt over en klasse som hadde fått introdusert brøkbegrepet gjennom bruk ... -
Introduksjon av en geometrisk mønsteroppgave på åttende trinn
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven handler om en introduksjon av et geometrisk mønster på ungdomsskolen. Ifølge forskning kan elevene med riktig oppbygde oppgaver, over tid utvikle en dypere forståelse av algebra og funksjoner. Viktige ... -
Introduksjon til Samsang gjennom livsløpet
(Chapter, 2022) -
Introduksjon: Kva er rap og flow?
(Chapter, 2022) -
Intuitive løysingsstrategiar for divisjon : Ein kvalitativ studie av korleis elevar på 5.trinn løyser divisjonsoppgåver
(Master thesis, 2012-11-26) -
Investigating adult learners' experiences from using slow reading as a pedagogical approach
(Journal article, 2023)This article explores the utilization of slow reading as a pedagogical tool aimed at enriching the learning experience in higher education, with a particular emphasis on fostering meaningful engagement with academic texts. ... -
Investigating deep learning: A reading project in English programme subjects in upper secondary school
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven utforsker elevers oppfatninger av dybdelæring i engelsk programfag på videregående skole. Studien undersøker elevenes holdninger til lesing, lesestrategier og deres innflytelse på læringsutbyttet. ... -
Investigating learners' viewing behaviour in watching a designed instructional video
(Journal article; Peer reviewed, 2017)The production and use of video in education has increased during recent years. However, most videos are not properly designed to enhance attention and learning. In this article, we report on the design of an instructional ... -
Investigation into Norwegian Teachers’ Perspectives on the Use of Students' Mother Tongue in the EFL Classroom
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This paper reports the results of a questionnaire-based study that examined Norwegian EFL teachers’ views on the use of students' mother tongue (MT) in teaching English as a foreign language (EFL). It focuses on the teachers’ ... -
Involvement in the assessment practice
(Master thesis, 2020)Denne studien undersøker elevers opplevelse av medvirkning i vurderingspraksisen av muntlig kompetanse i engelsk i videregående skole. Elevmedvirkning kan sees på som en sentral faktor når det kommer til å styrke elevers ... -
Involvement with Response Technology as Student-Centring of Language Teaching: Upper-Secondary Student and Teacher Experiences
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Response technology (RT) is frequently applied to engage students in education, but research on RT has only perfunctorily studied student involvement in decision-making in secondary education. Because such research is also ... -
Is Beauty in the Hand of the Writer? Influences of Aesthetic Preferences through Script Directions, Cultural, and Neurological Factors: A Literature Review
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Human experience surrounding the appreciation of beauty is not static. Many factors such as script direction and cultural differences directly impact whether, how and why we consider images beautiful. In an earlier study, ... -
Is the benefit of L1 but a fairy tale? A story from a Norwegian primary school classroom
(Bachelor thesis, 2021)The focus of this paper is the use of one’s native or first language (L1) when learning English as a second language (L2). For many years, the preferred approach to learning English in a classroom has been to avoid the use ... -
Islam i Store Spørsmål: KRLE 8-10
(Bachelor thesis, 2022) -
Islam og populærkultur - Hvorfor bruke populærkultur i skolen?
(Bachelor thesis, 2022) -
Israel-Palestina konflikten i norske lærebøker i samfunnsfag - En kvalitativ innholdsanalyse
(Bachelor thesis, 2022) -
Israel-Palestina-konflikten i norske lærebøker
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven undersøker likheter og forskjeller i fremstillingen av Israel-Palestina-konflikten i et utvalg norske samfunnsfaglærebøker for ungdomstrinn mellom 1964 til 2022. Lærebokutvalget består av seks lærebøker, ... -
Issues in the integration of religious education and worldviews education in an intercultural context
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The Council of Europe’s 2008 ‘Recommendation’ advocates the study of ‘non-religious convictions’ in schools in addition to religions. In 2018, there is evidence of growing academic interest in the inclusion of non-religious ... -
“It is the adult that must do something”: A Qualitative Case Study of Section Heads' Understanding of the Education Offer to Newly Arrived Migrant and Refugee Children in Trondheim Municipality
(Master thesis, 2023)Nylig ankomne migrant- og flyktningbarn (NAMR-barn) mottar et separat utdanningsløp i Trondheim kommune før de overføres til ordinær undervisning. Hovedhensikten til innføringstilbudet er å lære norsk språk tilstrekkelig ... -
It’s Time to Disagree: Young People’s Self-efficacy for Political Disagreement in Norway
(Journal article; Peer reviewed, 2022)Discussion about political and social issues in school matter for a wide array of democratic skills and competences such as political engagement, participation, and knowledge. However, little research has been done on what ...