Blar i Det humanistiske fakultet (uspesifisert) på tittel
Viser treff 13-19 av 19
-
New Knowledge Objects? Exploring Cultures of Representation in Knowledge-Intensive Work
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:153, Doctoral thesis, 2006) -
Norsk skole og den etterlengtede helhet.En studie i et læreplanverks forsøk på å skape helhet i et differensiert samfunn og religionens tildelte oppgave i dette forehavende
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:33, Doctoral thesis, 2006)Denne avhandling er en analyse og drøfting av noen av de viktigste tekstene knyttet til Læreplanverket for den 10-årige grunnskolen 1997. Dermed har jeg også sagt hva den ikke er: en analyse av Reform 97. For å si med Theo ... -
Norwegian Bare Singulars
(Doctoral thesis, 2003)The main question to be answered in this thesis is under what conditions bare singulars are acceptable in Norwegian. Although every native speaker of Norwegian masters the art of determining (unconsciously) when bare ... -
Thomas Tellefsen i norsk og fransk musikkultur - en resepsjonshistorisk og verkanalytisk studie
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:215, Doctoral thesis, 2005)Komponisten Thomas Dyke Acland Tellefsen (1823-1874) etterlot 44 opus med originalkomposisjoner. Flertallet av verkene er for klaver solo, men opuslisten inneholder også en relativt omfattende kammermusikkproduksjon og to ... -
Towards a socio-cognitive account of flouting and flout-based meaning
(Doctoral thesis, 2002)My general aim in this work has been to provide an alternative, sociocognitive perspective on Gricean pragmatics in general and on flouting and flout-based meaning in particular. My specific aim has been to take some ... -
Å snakke skriftlig sammen: En studie av skriftbasert, digital kommunikasjon i organisasjoner
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:173, Doctoral thesis, 2005)