Tilgang til digitale læringsobjekter for campusstudenter – har det ført til bedre eksamensresultater?
Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/144278Utgivelsesdato
2011Metadata
Vis full innførselSamlinger
- NTNU i Gjøvik [208]
Sammendrag
Høgskolen i Gjøvik, Avdeling for teknologi, Økonomi og Ledelse, har et fagmiljø som i flere år har jobbet aktivt med fleksibel utdanning. Spesielt siden oppstarten av fleksibel ingeniørutdanning i 2008, har det vært produsert store mengder med digitale læringsobjekter til bruk for både campusstudenter og fleksible ingeniørstudenter. En rekke publikasjoner er skrevet, og med bakgrunn i de erfaringene og de studiene som er gjort, ønsket jeg å se om det var mulig å sammenlikne eksamensresultater før og etter innføring av digitale læringsobjekter for campusstudenter og se om eksamensresultatene er blitt bedre ”etter”.
Hypotesen som jeg ønsket å undersøke var: eksamenskarakterene til campusstudentene er blitt bedre etter at studentene fikk tilgang til digitale læringsobjekter.