Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTvenge, Nina
dc.contributor.authorJohansen, Fred
dc.contributor.authorStadheim, Astrid
dc.date.accessioned2010-05-25T07:45:24Z
dc.date.available2010-05-25T07:45:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1890‐5196
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/144160
dc.description.abstractTØL har erfaring med fleksibilisering av fag og studium siden 2000 med Byggesakskolen og Byggeskikk sammen med Universell utforming og kurs innen bank og finans fra 2004. Dette, i tillegg til fellesprosjektet for hele avdelingen, den fleksible ingeniørdanningen for elektro, IDT og bygg, som startet høsten 2008, har initiert flere fleksible emner og hel‐ og halvårsstudium frå høsten 2009. Med bakgrunn i TØL’s egne erfaringer og HiG’s strategiske plan vedrørende fleksible studier, og gjennom den en målsetting om å nå flere studenter, ønsket vi å gjennomføre en kortfattet stemningsrapport blant lærere som hadde undervist minimum 5 studiepoeng i et fleksibelt emne det siste året. Vi snakket med lærere på studiene fleksibel ingeniørudanning (TØL) og mastere i informajonssikkerhet og medieteknologi (IMT). Formålet med intervjurunden var å se på tre hovedområder; betydning for egen lærergjerning, effekt av eventuell endring i undervisningsmetoder og hvilke konsekvenser lærerne mener organisasjonen HiG står overfor. Respondentene måtte gjennom det siste året ha benyttet seg av teknologistøttet læring, dvs. benyttet seg av ett eller flere digitale verktøy, innen områdene planlegging, innholdsproduksjon, samarbeidslæring og veiledning. Det ble sendt ut en intervjuguide til elleve lærere, alle ble fulgt opp med samtale gjennomført av én person. Responsgruppa besto av ti menn og én kvinne, fordelt aldersmessig slik: én i alderen 30‐40, åtte 40‐50 år, to 50‐60 år. Alle beskrev seg selv som middels til avanserte brukere av teknologi.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesHøgskolen i Gjøviks notatserie;2010:01
dc.subjectfleksibel utdanningen_US
dc.subjectdigitale medieren_US
dc.title"Stemningsrapport": fleksible studier ved Høgskolen i Gjøviken_US
dc.typeResearch reporten_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel