Lokalavisen i det digitale samfunn
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/144102Utgivelsesdato
2004Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1149]
Sammendrag
NORSK:
Et online fellesskap i en nettavis rettet mot ungdom kan øke lokalavisens
markedsandel i denne aldersgruppen. Et slikt nettsted bør gi brukere rom for
å moderere forumet for å sikre kvalitet og redaksjonelle retningslinjer. Med
kvaliteter, troverdighet og spesialkunnskap avdekket, kan lokalavisen finne
sine strategier for en slik satsing. Gjennom allianser kan nødvendig
ekspertise allokeres, samtidig som risiko, usikkerhet og kostnader reduseres.
Hvis en slik satsing engasjerer ungdom tilstrekkelig kan man nå en kritisk
masse som genererer innhold og trafikk til nettstedet. ENGELSK:
A online community in a online newspaper adjusted for youth can increase
the local newspapers marketposition in this group. This website should give
the users abilities to moderate the discussions to ensure quality and editorial
guidelines. With qualities, credibility and specialities uncovered, are the
local newspaper able to find strategies for this challenge. Through allied can
essential expertise be found. Risc, uncertain factors and costs can be
redused. If a solution like this engages the youth, there will be a critical
mass that leads content and traffic to the website.