Praktisk medieutdanning: muligheter og utfordringer i samarbeid mellom student, høgskole og eksterne parter
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143214Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1151]
Sammendrag
NORSK: Det kan være krevende å etablere et grunnlag for samarbeid mellom skole og eksterne fordi
aktørene ikke bestandig kjenner hverandre i form av behov, muligheter og utfordringer, og på
grunn av eksterne rammebetingelser. Denne rapporten tar sikte på å finne en løsning på
hvordan Høgskolen i Gjøvik kan lage læringssituasjoner som involverer eksterne aktører uten
at dette skaper praktiske, konkurransemessige eller andre problemstillinger som er betydelige
for skolen, nærmiljøet eller studentene.
Undersøkelser i form av litteraturstudier og intervjuer er gjort for å kunne utarbeide et sett med
forslag til tiltak som skolen anbefales å vurdere ENGLISH: Creating a basis for collaboration between a school and external parties can be challenging
since the participants doesn’t always know each other's needs, possibilities and challenges, in
addition to external terms and conditions. This report aims to find a solution to how Gjøvik
University College can create learning situations that involve external participants without
creating practical, competitive or other problems that are significant for the school,
community or students.
Inquiry in the form of literature reviews and interviews has been done to propose a set of
measures that the school is recommended to consider.