”Student”: konsept for ny stoffkategori
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143154Utgivelsesdato
2013Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1149]
Sammendrag
NORSK: Avisbransjens største utfordring i dag er hvordan de skal nå ut til de unge leserne. Den digitale utviklingen bransjen har vært igjennom de to siste tiårene har også endret publikums medievaner. Færre leser nyheter i papiravisene, mens stadig flere bruker nett og smarttelefon for å oppdatere seg på nyheter. I denne oppgaven ser jeg på muligheten for styrke lokalavisenes posisjon blant unge lesere ved å utvikle en stoffkategori rettet mot unge studenter ved universitet og høgskoler i lokalavisenes digitale plattformer. ENGLISH: The newspaper industry's biggest challenge today is how to reach out to young readers. The industry has in the last two decades been through a digital development that has changed the media habits of the audience. Reading news in the printed newspapers is declining, while news accessed on the Internet and smart phones continue to increase. In this thesis, I explore the possibility of enhancing local newspapers’ position among young readers by developing a content category aimed at young students at universities and colleges in the local newspapers' digital platforms.