Markedsføring av friluftsprodukter
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143113Utgivelsesdato
2007Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1151]
Sammendrag
NORSK:
Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra grossistfirmaet HK Trading, som i dag
importerer friluftsprodukter fra Nokian Footwear og Trangia til det norske
markedet. De har i forbindelse med en planlagt utvidelse av bedriften sett et
behov for å få kartlagt hvordan deres posisjon er i markedet og hvordan de bør
fokusere driften fremover. Behovet for økt markedsføring har også meldt seg, i
tillegg til et ønske om en ny grafisk profil for bedriften, inkludert blant annet ny
logo og ny hjemmeside.
Rapporten skal gi viktig informasjon om hvordan HK Trading i tiden fremover
bør legge opp driften, basert på informasjon om blant annet bedriftens plassering
i dagens marked. Bedriftens interne og eksterne arbeidsbetingelser har blitt
kartlagt, og basert på dette har det blitt satt opp en oversikt over de potensielle
styrker, svakheter, muligheter og trusler bedriften står opp i mot. Videre gir
rapporten et konkret forslag til hvordan HK Trading bør legge opp sin nye
markedsføringsstrategi, hovedsaklig basert på de økonomiske rammer som har
blitt gitt. Forskjellige metoder og gjennomføringskanaler har blitt vurdert og
valgt ut i fra respons og rammer i prosjektet, for å øke kjennskapen til
produktene blant forbrukerne. Rapporten gir også et innsyn i HK Tradings nye
grafiske profil. Det er utformet blant annet ny fargeprofil, logo, hjemmeside,
annonsemateriell og visittkort til bruk for bedriften i tiden fremover. ENGELSK:
This project is carried out in cooperation with HK Trading, a wholesale company
which imports outdoor gear from Nokian Footwear and Trangia for the Norwegian
market. In connection with a planned expansion of the company, the owners
of HK Trading wanted a survey of the relevant market. There was also an obvious
need for more and better marketing, in addition to a new graphic profile, homepage
and logo.
Based on this, our work includes a study of both internal and external factors
concerning the company. Our report outlines potential strengths, weaknesses
and threats in this field of branch, and it also points out some possible answers
on future management and operation of HK Trading. In addition it suggests some
strategies for methodical marketing, within the economic limits given.
One of the main issues of this work has been to look into how to increase the
awareness and knowledge of these outdoor products among people. We have
therefore looked into various methods and ways of marketing.
The report also presents HK Trading’s new graphic profile. Our suggestions include
a new colour scheme, a new logo and homepage, various advertising material
and business cards.
Beskrivelse
Sammendrag på engelsk