Brukeropplastet video: brukskvalitet og annonseringspotensial
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143104Utgivelsesdato
2007Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1149]
Sammendrag
NORSK:
Prosjektet er gjennomført på oppdrag av DB Medialab. De har med hensyn på sin tjeneste Blink Video behov for et vurderingsgrunnlag for videre arbeid med tjenesten. Prosjektgruppen har gjennomført en brukskvalitetstest som beskriver styrker og svakheter i tjenestens funksjonalitet. I tillegg er det blitt utført en spørreundersøkelse blant
ungdom om deres bruk av tjenester for brukeropplastet video og holdninger til annonsering. Rapporten beskriver også visse antatte suksessfaktorer ved tjenester som baserer seg på brukermedvirkning.
Prosjektgruppen antyder løsninger på tjenestens konkrete funksjonalitetsproblemer og relevante faktorer i moderne nettkultur. ENGELSK:
DB Medialab needs research to help their ongoing
development of Blink Video. This report aims to provide critique of the sites usability and presents solutions to these problems. In addition the report presents statistics on young peoples use of such sites and their attitudes towards different types of ads. The project group suggests angles that have been successful for sites introducing user generated material.
DB Medialab is advised on solutions to the specific usability issues and relevant factors in modern web culture, based on statistics gathered.
Beskrivelse
Sammendrag på engelsk