dc.contributor.author | Blomberg, Kate | |
dc.contributor.author | Mehmedagic, Adis | |
dc.contributor.author | Thirud-Gjerde, Britt Inga | |
dc.date.accessioned | 2008-06-19T09:34:49Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/143100 | |
dc.description.abstract | NORSK:
Tag Studio holder til i Kallerudlia på Gjøvik, daglig leder er Christer
Futsæther. Tag ønsker å utvide bedriften utenfor og i Gjøvik og
samtidig undersøke om det offentlige marked er noe de bør satse på.
For å undersøke dette valgte vi å bruke kvalitativ metode med
dybdeintervjuer i både det offentlige og det private markedet. I
intervjuene ønsket vi også å få svar på profileringen til Tag, behovene
til kundene og posisjoneringen som Tag bør bruke. Profileringen
omfatter logo og slagord, da oppgavens begrensning gjør at vi ikke
skal gå dypere i profileringen enn det. I markedskartleggingene er
konkurrenter trukket fram og brukes til å velge posisjonering og
strategi. Ved å angripe markedslederen i det offentlige marked og ved
å angripe de like store konkurrentene i det private markedet, vil Tag
kunne vinne kunder i begge markedene. Det må tas med i
betraktningen at i det offentlige er det stenge regler for offentlige
anskaffelser, noe som gjør at de fleste anskaffelser må på anbud. Dette
er Tags mulighet til å få kunder fra det offentlige marked. Ved å velge
et tillitsvekkende slogan, en god posisjonering og konkuransestrategi,
vil Tag kunne utvide sin allerede voksende bedrift enda mer. | en |
dc.description.abstract | ENGELSK: Tag Studio is located in Kallerudlia in Gjøvik, their manager is
Christer Futsæther. Tag wishes to expand the business outside and
inside of Gjøvik, and furthermore wishes to survey the possibility of
getting the public market as costumers. To explore their possibilities,
we chose to do qualitative methods on the interviewing-process, both
in the public and in the private market. In the interviews we wanted to
get answer on the profiling for Tag, the customer’s needs and the
positioning that Tag should use. The profiling consists of logo and
slogan, since the assignment limits us from doing further research at
the area. In the marketing-survey we found the competitors that
challenge Tag in the market, and used them to choose the positioning
and strategy. By attacking the marked-leader in the public market and
by attacking the same-sized suppliers in the private market, Tag could
win some costumers from both segments. It has to be considered that
the public has strict rules for achieving services from suppliers; almost
everything has to be in a public tender. This is Tags opportunity to
achieve costumers from the public market. By choosing a trustworthy
slogan, a good position and competition-strategy, Tag can expand
their already growing business further more. | en |
dc.format.extent | 602901 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.subject | markedskartlegging | en |
dc.subject | behovskartlegging | en |
dc.subject | profilering | en |
dc.subject | posisjonering | en |
dc.title | Markedsundersøkelse - i det private og offentlige marked for Tag Studio As | en |
dc.title.alternative | Market research - in public and private enterprices for Tag Studio As | en |
dc.type | Bachelor thesis | en |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242 | en |