Blar i NTNU Open på forfatter "Bergane, Jean"
-
Betydningsfulle faktorer i KRLE-undervisning om konspirasjonsteorier på ungdomstrinnet
Hagstrøm, Siri; Abrahamsen, Tiril (Master thesis, 2023)Masteroppgavens tema er konspirasjonsteorier i undervisning og handler om hvordan en kan undervise om konspirasjonsteorier i KRLE-faget. Formålet med oppgaven er å undersøke hva som er betydningsfullt i undervisning som ... -
Betyningsfulle faktorer i KRLE-undervisning om konspirasjonteorier på ungdomstrinnet
Abrahamsen, Tiril; Hagstrøm, Siri (Master thesis, 2023)Masteroppgavens tema er konspirasjonsteorier i undervisning og handler om hvordan en kan undervise om konspirasjonsteorier i KRLE-faget. Formålet med oppgaven er å undersøke hva som er betydningsfullt i undervisning som ... -
Det spillere vil ha. Assassin’s Creeds religiøse miljø - Et dypdykk i Desmondsagaens gamevironment
Bergane, Jean (Master thesis, 2017)This thesis examines the influence of religion on the production and reception of popular video games, using the first five major installments of the Assassin’s Creed video game series as examples. Utilizing a documentary ... -
En filmanalytisk diskursanalyse av serien: Selma og jakten på den perfekte tro
Markussen, Hedda Sofie (Bachelor thesis, 2021)Denne FOU-oppgaven i KRLE har tatt utgangspunkt i problemstillingen: Hvordan religionsforståelse kommer til syne i serien «Selma og jakten på den perfekte tro»? Formålet har altså vært å se nærmere på hvilke religionsforståelser ... -
«Han Magdi han kan jo være norsk, for han er jo hvit»
Markussen, Hedda Sofie (Master thesis, 2023)Denne avhandlingen er skrevet i tilknytning til KRLE-faget i grunnskolen, og tar for seg temaet omkring hvordan å håndtere rasistiske ytringer fra elever 4. og 5. trinn. I forbindelse med et opphold jeg hadde ved en ... -
Norwegian teachers’ understandings of conspiracy theories
Bergane, Jean (Peer reviewed; Journal article, 2024)Throughout the autumn semester of 2021, 24 teachers from lower and upper secondary schools in Norway (year 8-13) participated in the continuing education course Conspiracy Theories in School and Online, developed by the ...