Blar i NTNU Open på forfatter "Asklund, Jørn Ove"
-
En studie av hvordan instruksjonsstrategier kan legge til rette for å utvide elevenes matematiske tenkning
Asklund, Jørn Ove (Master thesis, 2016) -
Fourth graders explore a computational thinking task using Robot Emil: A multimodal analysis of pupils’ thinking
Turgut, Melih; Kohanova, Iveta; Asklund, Jørn Ove; Gjøvik, Øistein; Langfeldt, Marit Buset; Torkildsen, Hermund André (Journal article; Peer reviewed, 2022) -
Lek som undervisningsmetode i begynneropplæringen i matematikk.
Fløttum, Julie (Master thesis, 2023)Temaet for denne studien er lek som undervisningsmetode i begynneropplæringen i matematikk. Jeg ønsket å se på hvordan lek kan benyttes i undervisningen for å utvikle elevenes tallforståelse. I studien har jeg observert ... -
Muligheter for utvikling av tallforståelse
Ljøen, Håkon Kristian Tangen (Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven har jeg undersøkt muligheter for utvikling av tallforståelse i lærebøker laget etter fagfornyelsen. Jeg har undersøkt to norske lærebøker for første klasse, Multi og Matemagisk. Begge disse læreverkene ...