Denne klassen representerer en node som skal visualiseres i 3D
Den inneholder posisjonen til noden som skal tegnes opp,
en tabell over strenger, og en liste over koblinger til andre noder
Hjelpemetode for å håndtere knapp valget gå framover. går framover til tidligere node
fungerer på samme vis som forward knappen i nettlesere
og oppdaterer stack informasjon.
Metode som håndterer alt som har med museklikk å gjøre. høyeklikking av node bringer fra popup meny som tilater å vise rssurs
håndterer også zoming,skalering og forteller programet når det skal vises skjules kanter.
Klassen har som oppgave å opprette kanvas som inneholder 3D logikken
og oppretter meny/knapper og utfører kode i forhold til eventuelle
meny/knapp valg
Kostruktøren til PaintFrame klassen
oppretter menyen kanvasen og legger disse til et panel
størrelse og plassering av elementene blir også utført i konstruktørmetoden
Metoden går gjennom alle mulige greiner fra noden som spesifiseres(node tre)
for alle instanser av Sphere gjøres disse objektene "klikkbare"
Dette gjøres for å kunne velge kuler basert på geometien til nodene
Alternativet hadde vært å velge kuler basert på bounds som er veldig unøyaktig