Blar i Institutt for kunst- og medievitenskap på forfatter "Hanem, Guri Ellen"
-
730.no som speil av virkeligheten
Monavari, Nicole Linnéa (Bachelor thesis, 2022)Denne oppgaven er basert på samarbeidet mellom emnet Medievitere i Praksis ved Instituttet for Kunst-og Medievitenskap ved NTNU og 730.no. Oppgaven undersøker hvordan Norges største frittstående nettsted for popkultur, ... -
Allmennkringkasting, reality-TV og casting - En studie om castingprosessen til NRKs realityserie Norges tøffeste
Moan, Emilie Christine (Bachelor thesis, 2022)«Allmennkringkasting, reality-TV og casting - En studie om castingprosessen til NRKs realityserie Norges tøffeste» er en forskningsstudie utviklet i samarbeid med NRK Tyholt. Oppgaven belyser sentrale aspekter ved ... -
B2B Kommunikasjon: En analyse av sosialsemiotiske og retoriske virkemidler brukt av bedriftene Later og Buffer på Instagram.
Feinberg, Alba Youmans (Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven er et samarbeid mellom Wepost og emnet «Medievitere i praksis» på instituttet for kunst- og medievitenskap på NTNU. Oppgaven tar for seg på hvilke måter sosiale medier planleggingsverktøyene Later og Buffer ... -
Bacheloroppgave MV2015 - Hvordan kan en filmfestival engasjere studentene i Trondheim til å utvide horisontene sine?
Flikke, Mathias (Bachelor thesis, 2023)I denne oppgaven skal jeg forsøke å finne ut av hvorfor deltagelsen på ulike kultur arrangementer blant det norske folk er dalende og hva som gjør at vi prioriterer annerledes enn før og hvordan alternative kulturtilbud ... -
Begrenset betalingsvilje - en utfordring for nyhetsbransjen
Luu, Charlotte (Bachelor thesis, 2022)Som følge av digitaliseringsprosessen har nyhetsbransjen inntrådt et skifte i måten nyheter rapporters. Norge er det landet med flest betalingsvillige brukere til tross for at det kun er én av tre som betaler for nyheter. ... -
Den uformelle samtalen: En faktor for effektiv kunnskapsutveksling i havbruksnæringen?
Hellesø, Line Bondø (Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven er et samarbeid mellom Brohode Havbruk og emnet «Medievitere i praksis» på instituttet for kunst- og medievitenskap på NTNU. Oppgaven tar for seg på hvilke måter den blå næringen på Rørvik og Flatanger ... -
Det er lov å drømme! En analyse av humor sin funksjon i Lotto-reklamefilmene fra 1993-2009
Dahlstrøm, Mathias (Master thesis, 2018)Humor i reklamefilm oppleves som et sterkt virkemiddel som har stor påvirkning på hvordan reklamefilmen kommuniserer. Humor kan fremkalle alt fra et forsonlig smil til en latterkule. I denne oppgaven vil jeg se nærmere på ... -
Det er mange fisk i havet, hvordan nå ut til de rette?
Mathisen, Ida Vesteng (Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven undersøker hvordan Sjømat Norge, Norges største sjømatforening, kan nå ut til unge mellom 15 og 25 år ved bruk av sosiale medier. Målet er å øke kunnskap, sjømatkonsum og engasjement rundt sjømatnæringen ... -
Digital filmvisning og filmopplevelse på en heldigital filmfestival: En casestudie av Kosmorama 2021
Røstad-Tollefsen, Kristian August (Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i en casestudie av Kosmorama internasjonale filmfestival gjennom en praktisk teoretisk tilnærming. Studien tar for seg hvordan Kosmorama har tilrettelagt for en heldigital filmfestival, ... -
Et relevant, tilgjengelig og mangfoldig kunst- og kulturtilbud for barn og unge
Bysveen, Lone (Bachelor thesis, 2022) -
Forskningskommunikasjon på sosiale medier
Moe, Hanne Jensen (Bachelor thesis, 2020)Temaet for oppgaven er forskningskommunikasjon i sosiale medier. Oppgaven undersøker hvordan NTNU Oceans kan få en mer effektiv forskningskommunikasjon i sosiale medier ved å se på hvilke fordeler som kan oppnås, hvordan ... -
Har du hørt siste nytt? Muligheter og begrensninger for nyhetspodkast i et postjournalistisk samfunn.
Norheim, Helle Hovelsrud (Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven utforsker fenomenet nyhetspodkast i en postjournalistisk verden. Problemstillingen kommer som resultat av et praksisopphold ved NRK Trøndelag, der jeg har fått grundig innføring i mediet og NRKs forhold til ... -
Håpløse nyheter? – En analyse av unge voksnes møte med konstruktiv nyhetsjournalistikk i NRK.
Sæter, Nora Kirkvold (Bachelor thesis, 2020)«Håpløse nyheter?» er en bacheloroppgave i samarbeid med NRK, om hvordan unge voksne opplever konstruktiv og løsningsorientert nyhetsjournalistikk i NRKs nettartikler. Nyhetsbildets stadige konfliktorientering og negative ... -
Hvordan formidles Anne-Cath. Vestlys litterære verdier gjennom interaktive opplevelsesteknologier?
Husum, Vilde Falck (Bachelor thesis, 2021) -
Hvordan kan dagens medielandskap true NRKs samfunnsoppdrag og integritet?
Skjæveland, Helmina (Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven undersøker hvilke utfordringer Norges allmennkringkaster kan møte på ved å forsøke å bygge broer mellom internasjonale tredjepartsplattformer over til NRK for å nå den unge mediegenerasjonen. Ved å ... -
Hvordan kan en filmfestival treffe målgruppen sin på sosiale medier? En studie av mulighetsbetingelser ved bruken av Instagram
Tollan, Julie Borgsø (Bachelor thesis, 2022)Denne bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med gjennomført praksis hos Kosmorama Trondheim internasjonale filmfestival. På bakgrunn av praksisperioden har jeg gjennomført en studie av Kosmoramas Instagramkonto. Oppgaven ... -
Hvordan kan Kosmorama mobilisere folk til å delta på filmfestival?
Olsen, Andreas Sandnes (Bachelor thesis, 2019)Denne oppgaven dreier seg om den internasjonale filmfestivalen Kosmorama som arrangeres i Trondheim hvert år. Besvarelsen undersøker muligheten for å lage en reklamefilm for Kosmorama, og hvordan denne kan markedsføres på ... -
Hvordan kan Kosmorama tilpasse sitt innhold på TikTok for å nå ut til generasjon Z?
Stensby, Erika (Bachelor thesis, 2023)Oppgaven har sin bakgrunn i en gjennomført praksis hos Kosmorama filmfestival. Det har blitt gjennomført en casestudie av Kosmoramas TikTok-konto og hvordan plattformen kan engasjere generasjon Z. Generasjon Z og generasjonens ... -
Hvordan setter NRK dagsorden på Instagram?
Grini, Hågen Viken (Bachelor thesis, 2022)NRK har et samfunnsoppdrag de skal oppfylle, men de bruker også antall klikk på sosiale medier for å avgjøre hvilke nyhetssaker de skal publisere. Lar dette seg kombinere på en god måte? Ved å benytte data som visningstall ... -
Hvordan ulike medier formidler det å tre inn i en rolle, sett i lys av Anne- Cath. Vestlys liv og litteratur
Brusveen, Malin Stenersen (Bachelor thesis, 2021)